Cari Blog Ini

Selasa, 20 April 2021

Tiada Kata Seindah Doa

Tiada Kata Seindah Doa

Tiada

Yang mampu
Aku lakukan

Tiada kata yang
Mampu aku ucapkan
Menyebutmu dalam doa

Tiada kasih seindah rembulan
Tiada cinta sehangat sinar
Tiada kasih seelok senja
Tiada kata seindah doa

Aku mencintaimu dalam diam
Andai kau tahu bahwa
Aku sudah siap menerimamu
Segala kekurangan dan kelebihanmu

Inilah aku sebenarnya
Wanita biasa yang
Hanya memiliki cinta

Yang tulus
Dan suci

Untukmu

#AprilChallenge
#SahabatLagerunal
Gunungkidul,21 April 2021

12 komentar:

  1. Wanita terkadang memilih memendam sendiri dan diam lalu menyebutnya dalam doa

    BalasHapus
  2. Semoga terwujud apa yang engkau tunggu sahabatku...

    BalasHapus
  3. Memanglah ya di am-diam memendam itu sesuatu yang berat. Tetap semangat, Bu

    BalasHapus
  4. Kenapa mencintai dalam diam saja? Siapa juga yang tahu kalau begitu? Mending disampaikan saja, karena siapa tahu ditolak, atau mungkin tidak diterima, hehe..

    BalasHapus
    Balasan
    1. Hehe..mngenang Pak rizki.. Dlu kala itu..n sekarang sudah tersampaikan..hihi

      Hapus
  5. mencintai-mu dalam diam
    menyesakkan dada

    BalasHapus
  6. Keren... Tulisannya seperti sedang merindukan seseorang

    BalasHapus

Tips Tulisan yang di Lirik Pembaca

Tips Tulisan yang di Lirik Pembaca